Ritim

Ritim

Ritim

Ritim Eğitiminde öğrencilerimizin okuma ve yazma öğrenmeden önce konuşmayı ve iletişim kurmayı öğrenmeleri gibi, müzikte de ilk önce çocukların bir parçası olan iki özelliği kullanarak yaratıcılıklarını geliştirmeyi hedefliyoruz. Ritim yaklaşımının başlıca amacı yaratıcılığı geliştirmek olduğu için doğaçlamaya çok önem veriyoruz. Süreç içerisinde kullanılan tüm müzikal kombinasyonların öğrenciler tarafından araştırılarak, keşfedilerek ve basit çalgılarla eşlik edilerek meydana getirilmesi önemli bir noktadır. Birey böylece kendini ifade edebilmek için çeşitli yollar arayışına girer, bu durum da bireyin yaratıcılığının gelişmesi için önemlidir.

 

Çocukların okul öncesi dönemde müzikle tanışmaları ritm duygularının gelişmesi, duygularını ifade edebilmesi, kendini anlatma ve karşı tarafı anlama becerisi ve müzik alanında akademik kariyer yapması açısından çok önemlidir. Müzik çocuğun bütün gelişim alanlarını olumlu yönde etkiler. Örneğin: Sosyal yaşamda, topluluk içinde rol almayı, aldığı rolü üstlenmeyi, lider olmayı, başkalarıyla iletişim kurmayı müzik sayesinde geliştirir. Müzik aynı zamanda çocuğun kendine güvenmesini sağlayarak çocukta öz güven duygusunun gelişmesine yardımcı olur. Müziğin olduğu kadar müzik aletlerinin de çocuğun gelişimine olumlu etkileri vardır. Müzik aletlerini kullanması çocuğun motor gelişimini de destekler. Müzik aletlerini çalması küçük kas gelişimini, ritm tutarken düzenli düzensiz yaptıkları hareketler de büyük kas gelişimini destekler.